De voordelen van het uitbesteden van jouw LinkedIn.

Er bestaat niet zoiets als voldoende leads. Nu de industrie onder druk staat, haasten bedrijven zich om een continue instroom van leads te garanderen. LinkedIn wordt de beste plek voor B2B-bedrijven om leads te genereren en deze te koesteren voordat ze converteren naar klanten. Toch kan het genereren van B2B-leads op LinkedIn een tijdrovende en kostbare activiteit zijn die specifieke kennis van dit sociale platform vereist. Dat is de reden waarom veel B2B-bedrijven hun LinkedIn uitbesteden.

Voordeel 1: Je krijgt gekwalificeerde leads

Het inhuren van een uitbesteed team of het uitbesteden van de LinkedIn marketing betekent toegang hebben tot ervaren leadgeneratieprofessionals. Deze experts hebben de nodige vaardigheden en expertise om B2B LinkedIn-leadgeneratie-inspanningen te optimaliseren. Het resultaat is dat je geen tijd, geld of energie hoeft te besteden aan het opleiden van nieuwe medewerkers voor het ontwikkelen en uitvoeren van leadgeneratiecampagnes. Bovendien gebruikt het uitbestede team zijn beschikbaarheid en expertise om risico’s te beheersen als gevolg van plotselinge veranderingen in zakelijke en industriële omstandigheden.

Voordeel 2: Je slaat tijdrovende werkzaamheden over

Je kunt geen onmiddellijke resultaten verwachten wanneer je net een nieuw bedrijf of een nieuwe marketingcampagne start. Daarom is er veel werk nodig om jouw contactenbestand op te bouwen. Het belangrijkste doel hier is het ontwikkelen van een concrete strategie en het maken van een actieplan om de strategie te laten werken. Aan de andere kant heeft een outsourcingteam al veel ervaring en kan het de resultaten in een korter tijdsbestek leveren.

Voordeel 3: kostenbesparing

Vervolgens zijn de kosten een van de grootste factoren waarmee bedrijven rekening houden bij het inhuren van nieuwe hulp. Zelfs voor bedrijven met sterke verkoopteams kan het uitbesteden van B2B LinkedIn-leadgeneratie voordelig zijn. Met andere woorden, een uitbesteed team kan meer gekwalificeerde en verkoopklare leads bieden die dichter bij de aankoop van de door u aangeboden oplossing liggen. Als gevolg van het binnenstromen van gekwalificeerde leads van uitbestede inspanningen, verkorten verkopers de tijd die nodig is om van hen klanten te maken.

Voordeel 4: Je kunt zich concentreren op andere taken

Het managen van een verkoopteam kan ook een uitdagende, tijdrovende en energie-intensieve taak zijn. Dit omvat het onboarding van nieuwe medewerkers en het trainen van hen hoe ze jouw merkboodschap op de best mogelijke manier kunnen overbrengen naar potentiële klanten. Maar als je LinkedIn uitbesteedt, bespaart je jezelf veel tijd, geld en energie. Dit zijn de drie belangrijkste facetten van de zakenwereld. Met andere woorden, door LinkedIn uitbesteden kan je je tijd en energie investeren in andere kerntaken. Waardevolle tijd kan worden gebruikt om je te concentreren op het maken van marketingcampagnes en het formuleren van nieuwe strategieën voor jouw bedrijf.